2019-01-17 09:57Pressmeddelande

Enklare avancerar – lanserar ny hemsida med användarupplevelse och personlig rådgivning i fokus

enklare.seenklare.se

Enklare arbetar ständigt med att förenkla vardagsekonomin för sina kunder. Att spara pengar och tid ligger i allas intresse, men blir på egen hand ett mödosamt och tidskrävande arbete. Hittills har Enklare hjälpt över 250 000 privatpersoner med en lånejämförelse och med en nylansering av webbsidan är målsättningen att nå ut till hela Sverige. Plattformen ritar om kartan för kundresan i lånebranschen och är utvecklad efter ledord som enkelhet, klarhet och översikt. Enklare presenterar stolt sin nya hemsida.

Innovativ design och kundanpassad rådgivning

En webbsida som hjälper människor med privatekonomi och lånefrågor ska ha en plattform som är enkel att navigera i, där kunden får en klar översikt över tjänsterna, tillgång till information och snabbt kan hitta svar på frågor som dyker upp.
- Inte minst är ansökningsformuläret tydligt och minimalt i sitt utförande. Det ska vara enkelt att göra en lånejämförelse hos oss och hitta det bästa låneerbjudandet, säger Güney Özberk, Growth hos Enklare Ekonomi Sverige AB

För att förstärka den personliga kundupplevelsen har Enklare användarvänlig webbdesign och personlig rådgivning i världklass.
- Vi är pionjärer i branschen med situationsanpassad ekonomisk rådgivning och vill nå den ultimata kundupplevelsen. Vi kommer aldrig att sluta utmana och förbättra vardagen för våra kunder, säger Güney Özberk.

Integrationen av den dynamiska webbplatsen med ett välanpassat gränssnitt och den personliga kontakten med kunderna är två ledstjärnor hos Enklare.

Uppföljning är 80% av förändringen

Enklare Ekonomi grundades 2014 och har idag över 130 anställda i Stockholm och Göteborg. Bolaget grundades med ambitionen att det ska vara enkelt för alla, oavsett kunskap att ha de bästa lånevillkoren på marknaden. Efter att ha lyssnat på våra kunder i över 4 år har vi kommit fram till den optimala användarupplevelsen.

- Vår kapacitet att leverera snabb service tillsammans med vår kompetenta personal är grunden till att vi ligger på topp inom personlig rådgivning i branschen. Att förändra ett ekonomiskt beteende är 20% insikt och 80% uppföljning, vår ambition är att alltid följa upp och gå in i kaklet med våra kunder. Vi ser fram emot det nya året och de förändringar vi har genomfört och kommer fortsätta att utveckla vår tjänst för att nå ut till svenska folkets vardagsekonomi, avslutar Güney Özberk.

Om Enklare

Kort sagt så är vi är en låne- och försäkringsförmedlare. Det innebär att vi själva inte lånar ut pengar, utan vi agerar hjälpande hand till de kunder som vill hitta det bästa låneerbjudandet på marknaden. Att ta ett lån kan kännas både svårt och frustrerande. Hur skiljer man på ett bra lån från ett mindre bra lån? Enligt vår uppfattning fanns det en avsaknad av en aktör på marknaden som genom vägledning och smarta tekniska lösningar hjälper kunder att på ett Enklare sätt jämföra lån. Vi jämför ju andra produkter och tjänster, så varför inte dina lån? Med den insikten föddes Enklare. Bank- och lånebranschen har allt för länge präglats av stängda dörrar och komplexa ord och processer - det vill vi förändra. Vi vill med vår tjänst göra det här med att ta lån lite Enklare. Vår vision är att ta lån ska vara rättvist och öppet för alla människor i Sverige. Och vi jobbar varje dag för att uppnå detta genom personlig och hängiven rådgivning - via samtal eller digitalt - för att du ska få en bättre vardagsekonomi.

Growth Director
Güney Özberk